1 RETURPOLICY
Var vänlig och kontakta Sneakersmagasinet innan du returnerar några artiklar på info@sneakersmagasinet.se.
Du kan returnera produkten inom 14 dagar från leverans. Produkten måste vara i nyskick. Om produkten är förstörd eller använd, kommer ingen återbetalning ske. Se till att bifoga kontaktinformation när du returnerar en produkt och ange spårningsnummer samt en kort beskrivning av vad ärendet gäller.
Sneakersmagasinet föreslår att du får ett kvitto och ett paket-ID för returen från leveransservice eftersom det gör det lättare att spåra paketet om det skulle behövas. Sneakersmagasinet kommer att göra en återbetalning om det är en giltig retur. Om du har betalat via faktura behöver vi ett bankkontonummer så att vi kan överföra pengarna. Det enklaste är om du skickar bankkontonumret till oss via e-post.
1.3 FRAKT
Vi strävar alltid för att leverera din beställda produkt som fort som möjligt. Normala leveranstider är 1-3 helgfria dagar. Fraktkostnaden framgår när du kommer till kassan och kan variera på vart produkten ska skickas någonstans som kan vara inom Sverige eller inom EU samt den totala vikten för ordern. I fraktkostnaden ingår alltid momsbelopp. Vi använder främst DHL eller PostNord för frakter inom Sverige men även andra fraktbolag kan tillkomma. För ordrar utanför Sverige skickas paketet normala med DHL eller UPS.
Efter att vi skickat produkten så kommer du få ett email med spårningsnummer där du kan följa paketet. Produkten ankommer då i normala fall till ett utlämningsställe. Om produkten inte hämtas inom den angivna tiden som normalt är 14 dagar hos ett utlämningsställe så kommer produkten returneras till oss. Ni kommer då bli debiterade 299 kr ink moms för outhämtad paket.
För att kunna returnera din produkt behöver vi ett ett kvitto eller inköpsbevis. Skicka din produkt till: Sneakersmagasinet, Södra Gulsparvsgatan 26A, 21561 Malmö
Du måste betala för dina egna fraktkostnader för produkter som du returnerar. Fraktkostnader återbetalas inte. Om du får en fraktsedel av oss så kommer kostnaden för returfrakten dras av från återbetalningen. Hur lång tid det tar innan du får en ny produkt beror på var du bor.
Om du skickar en artikel som är värd mer än 700 kr kan det vara en god idé att använda en leveransservice som går att spåra eller köpa en fraktförsäkring. Vi kan inte garantera att vi kommer att få varan som du returnerar.
2. ÅTERBETALNINGSPOLICY
Vår policy gäller i 30 dagar. Om det har gått mer än 30 dagar sedan ditt köp, kan vi tyvärr inte erbjuda dig återbetalning eller byte. Produkten får inte heller ha använts och måste vara i samma skick som när du fick den. Produkten måste returneras i originalförpackningen.
2.1 ÅTERBETALNING
När din returnerade produkt har mottagits och kontrollerats, kommer vi att meddela dig via e-post. Vi kommer också att meddela dig om vi kommer att göra någon återbetalning eller ej.
Om returen godkänns, kommer återbetalning ske automatiskt till ditt kreditkort eller via annan betalningsmetod inom ett visst antal dagar.
2.2 DELÅTERBETALNING
Det finns vissa situationer då vi endast gör delåterbetalningar: Alla artiklar som inte är i sitt ursprungliga skick, är skadade eller om det saknas delar och det inte är vårt fel. Alla objekt som returneras mer än 30 dagar efter leverans.
2.3 SEN ELLER UTEBLIVEN ÅTERBETALNING
Om du inte har fått någon återbetalning ber vi dig först kontrollera ditt bankkonto igen. Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag eftersom det ibland tar lite tid innan återbetalningen krediteras. Kontakta därefter din bank då det oftast tar lite tid innan återbetalningen görs. Om du har gjort allt detta och fortfarande inte har fått din återbetalning, ber vi dig kontakta oss på: kundservice@sneakersmagasinet.se
2.4 REAVAROR
Återbetalning sker endast för varor till ordinarie pris – inte för reavaror.
2.5 BYTEN
Vi byter endast artiklar om de är defekta eller skadade. Om du behöver byta ut en artikel mot samma artikel, vill vi att du skickar e-post till: kundservice@sneakersmagasinet.se och artikeln till: Sneakersmagasinet, Södra Gulsparvsgatan 26A, 21561 Malmö
2.6 GÅVOR
Om artikeln var angiven som en gåva när den köptes och den skickades direkt till dig, kommer du få ett presentkort som motsvarar värdet på gåvan. När vi mottagit artikeln kommer vi att skicka presentkortet till dig.
Om artikeln inte var angiven som en gåva när den köptes, eller om gåvogivaren tagit emot artikeln för att ge dig den senare, kommer vi att göra återbetalning till gåvogivaren och han eller hon kommer sedan att få ett meddelande när du har returnerat artikeln.
2.7 Förbeställningar
Vi strävar alltid att leverera dina beställda skor så fort som möjligt men sneakers marknaden är komplex med tanke på efterfrågan och tillgänglighet hos våra leverantörer. Vid en förbeställning som har leveranstid 7-15 dagar när du beställt skon så innebär det att varan inte finns i lager hos oss och att vi kommer kontakta våra leverantör med en förfrågan om tillgång. Om produkten finns tillgänglig så kommer vi beställa dina sneakers enligt din order. Ibland finns inte produkten i lager vid vår förfrågan vilket gör att vi kommer leta vidare och kan då innebära att beställningen drar ut på tiden, självklart kan du alltid kontakta oss för att höra om leveransstatus. Du kan också välja att avbryta din beställningen genom att skicka ett mail till support@sneakersmagasinet.se, men om vi lagt en beställning hos vår leverantör för att kunna leverera din order vilket vi kommer informera om per mail till dig, och du trots detta väljer att avbryta din order efter vår lagda beställning till vår leverantör så kommer det utgå en hanteringskostnad på 400 kr ink moms som debiteras dig som kund.
3. INTEGRITETSPOLICY
3.1 VAD GÖR VI MED DIN INFORMATION?
När du köper något från vår butik så samlar vi in personlig information som du ger oss, till exempel ditt namn, adress och e-postadress.
När du är inne i vår butik får vi också automatiskt information om din dators IP-adress så att vi vet vilken webbläsare och vilket operativsystem du använder.
3.2 MARKNADSFÖRING VIA E-POST
Om du ger oss tillåtelse, kan vi skicka e-post om vår butik, nya produkter och andra uppdateringar.
3.3 SAMTYCKE
När du ger oss personlig information för att slutföra en transaktion, verifiera ditt kreditkort, göra en beställning, hantera en leverans eller returnera ett köp, samtycker du till att vi samlar in information och använder den för detta syfte.
Om vi ber dig om personlig information för annat syfte, t.ex. marknadsföring, kommer vi antingen be dig direkt så att du kan godkänna detta eller ge dig möjligheten att säga nej.
ÅTERKALLANDE AV SAMTYCKE
Om du ångrar dig och inte vill att vi kontaktar dig, samlar in information eller använder dina uppgifter, kan du när som helst kontakta oss via e-post: kundservice@sneakersmagasinet.se eller skicka brev till: Sneakersmagasinet, Södra Gulsparvsgatan 26A, 21561 Malmö
3.5 OFFENTLIGGÖRANDE
Vi kan lämna ut din personliga information om lagen kräver det eller om du bryter mot våra Användarvillkor.
3.6 ONE.COM
Vår butik sköts av One.com. De ger oss tillgång till e-handelsplattformen som gör att vi kan sälja våra produkter och tjänster till dig. Dina uppgifter lagras hos One.com, i databaser och i One.com-applikationen. De lagrar dina data på en säker server bakom en brandvägg.
3.7 BETALNING
Om du väljer direktbetalning för att slutföra köpet kan tredje part komma att använda din kreditkortsinformation för detta ändamål. Se 3.8.
3.8 TREDJEPARTSTJÄNSTER
I allmänhet kommer tredjepartsleverantörer som vi använder endast samla in, använda och lämna ut din information i den utsträckning som krävs för att de ska kunna leverera sina tjänster till oss.
Vissa tredjepartsleverantörer, t.ex. de som arbetar med betalningar och betalningstransaktionen, har sina egna integritetspolicys för den information som vi måste lämna ut för att de ska kunna genomföra dina inköpsrelaterade transaktioner. För dessa leverantörer, rekommenderar vi att du läser deras integritetspolicys så att du förstår på vilket sätt dessa leverantörer hanterar din personliga information.
Tänk också på att vissa leverantörer kan ha sin verksamhet eller anläggningar i en annan jurisdiktion än antingen du eller oss. Det innebär att om du väljer att gå vidare med en transaktion som involverar en tredje part, kan din information omfattas av lagarna i den jurisdiktion där denna tredje part har sin verksamhet eller sina anläggningar. När du lämnar vår butiks webbplats eller omdirigeras till en tredje parts webbplats eller applikation, omfattas du inte längre av denna Integritetspolicy eller Användarvillkor för vår webbplats.
3.9 LÄNKAR
När du klickar på länkar i vår butik, kan de leda dig bort från vår webbplats. Vi är inte ansvariga för integritetspolicys på andra webbplatser och uppmanar dig att läsa dessa webbplatsers integritetspolicys.
3.10 SÄKERHET
För att skydda din personliga information vidtar vi försiktighetsåtgärder och följer branschens bästa praxis för att se till att den inte försvinner, missbrukas, nås, avslöjas, ändras eller förstörs. Om du förser oss med kreditkortsinformation, krypteras informationen med Secure Socket Layer-teknik (SSL) och lagras med AES-256 kryptering.
3.11 ÅLDERSGRÄNS
När du använder denna webbplats bekräftar du att du är myndig i det land eller den stat där du bor eller att du är myndig i det land eller den stat du bor och har gett ditt samtycke till att dina minderåriga barn använder denna webbplats.
4. ÄNDRINGAR AV DESSA ANVÄNDARVILLKOR
Vi förbehåller oss rätten att ändra dessa Användarvillkor när som helst, så var vänlig och kontrollera dem regelbundet.
Förändringar och förtydliganden träder i kraft omedelbart efter att de publicerats på webbplatsen.
Om vi gör väsentliga ändringar i den här policyn kommer vi att meddela dig här att policyn har uppdaterats, så att du vet vilken information vi samlar in, hur vi använder den, och under vilka omständigheter, om några, vi använder och/eller offentliggör den.
Om vår butik förvärvas eller slås samman med ett annat företag, kan dina uppgifter överföras till de nya ägarna så att vi kan fortsätta att sälja produkter till dig.
Företagsuppgifter: Sneakersmagasinet, 900925-0433, Malmö